Κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, η σχολή μας παρέμεινε κλειστή για 3 μήνες χωρίς κανένα έσοδο και χωρίς κανένα επίδομα! Με την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων μας, ελάχιστα μέλη επέστρεψαν στις προπονήσεις, με φυσικό επακόλουθο τα έξοδα να μη μπορούν να πληρωθούν και η επιβίωση της σχολής τους καλοκαιρινούς μήνες να είναι αμφίβολη. Γι'αυτό το λόγο, προσθέσαμε στην ιστοσελίδα μας ένα "κουμπί" για προσφορές. Η κάθε προσφορά θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε αυτή την δύσκολη περίοδο.

 

Εκ μέρους της διοίκησης,

ο πρόεδρος του Δ.Σ.

Νίκος Δεληγιάννης

Τηλεφωνήστε μας: (+30) 6984541160

Aikido

Τι είναι το Aikido

Το Aikido είναι μία ολοκληρομένη πολεμική τέχνη καθώς επίσης και μία πρακτική σώματος και πνεύματος που ιδρύθηκε το 1942 στο Τόκιο και διαδόθηκε παγκοσμίως από τον Ιάπωνα Morihei Ueshiba (1883-1969), άριστα προσαρμοσμένη στην καθημερινότητα, γιατί πέρα από τη σωματική άσκηση, προσφέρει ένα άλλο τρόπο θεώρησης της ζωής. 

Οι τεχνικές που διδάσκει, πέρα από την σωματική εφαρμογή στο μάθημα, αποτελούν άριστο εργαλείο διαχείρισης και κατανόηση των σχέσεών μας με τους ανθρώπους και το περιβάλλον.

Με λίγα λόγια αποτελεί μια μαχητικη γνώση 24 ωρών στη διάρκεια όλης μας της ζωής με την οποία μπορούμε να κατανοήσουμε και να διαχειριστούμε αποτελεσματικά πλήθος προβλημάτων της καθημερινότητάς μας.

Ο Morihei Ueshiba ήθελε να δημιουργήσει μια πολεμική τέχνη, 
με την οποία οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν όχι μόνο να προστατεύουν τον εαυτό τους, αλλά και να προστατεύουν τον επιτιθέμενο από τραυματισμούς.

Τα οφέλη

Αυξάνεται η συγκέντρωση, ο συντονισμός, η φυσική κατάσταση και η ευλυγισία. 
Αναπτύσσονται τα αντανακλαστικά, μαθαίνουμε να κινούμαστε με ηρεμία και γεμάτοι αυτοπεποίθηση.
Μονοπάτι αυτογνωσίας και γαλήνης, χτίζεται η ικανότητα για επίλυση συγκρούσεων και καταστάσεων με πιο ήρεμο και θετικό τρόπο. 
Συνεισφέρει στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και θέτει τις βάσεις για συνεχή αυτοβελτίωση και ανάπτυξη νέων ικανοτήτων.
Βελτίωση της ποιότητας ζωής μας, με το "σπάσιμο" των παλιών συνηθειών μας και την ανάπτυξη νέων, για να βλέπουμε την καθημερινότητα μας με μεγαλύτερη διαύγεια και αποφασιστικότητα και να αποκτήσουμε μεγαλύτερη κατανόηση για τον εαυτό μας και για όλους γύρω μας. 
Η προπόνηση στο Aikido συμβάλλει στην καλή φυσική κατάσταση και τη σωματική υγεία. 
Ο ρυθμός της προπόνησης αυξάνεται προοδευτικά αναπτύσσοντας την αερόβια και αναερόβια κανότητα. 
Έτσι ενδυναμώνεται το καρδιαναπνευστικό σύστημα.
Οι τεχνικές περιλαμβάνουν διατάσσεις διαφόρων μυϊκών ομάδων. 
Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η απόκτηση του σωστού μυϊκού εύρους και η ευλυγισία. 
Μέσω των διαφόρων κινήσεων και επιβαρύνσεων επιτυγχάνεται η μυϊκή και σκελετική ενδυνάμωση.
Ο μυϊκός συγχρονισμός και τα αντανακλαστικά βελτιώνονται. Θα πρέπει να τονιστεί ότι το Aikido δεν απαιτεί σώματα με υπερβολικό μυϊκό όγκο, ούτε με ελαστικότητα πέραν της φυσιολογικής. 
Γι'αυτό και συντελεί στην αρμονική ανάπτυξη του σώματος, με αποτέλεσμα αυτό να είναι γερό και υγιές.
Κάθε άτομο ανεξαρτήτως ηλικίας, σωματικής διάπλασης ή προηγούμενης εμπειρίας στις πολεμικές τέχνες (αλλά και στη σωματική άσκηση γενικότερα) μπορεί να ξεκινήσει να ασκείται στο Αϊκίντο και να συνεχίσει για όσο διάστημα επιθυμεί. 
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλοι οι μεγάλοι Δάσκαλοι του Αϊκίντο εξακολουθούν να ασκούνται και να διδάσκουν ακόμα και μετά τα 70 τους χρόνια, ηλικία, η οποία στις περισσότερες κοινωνίες θεωρείται απαγορευτική για σχεδόν οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα.

Εξάσκηση με όπλα

Η προπόνηση περιλαμβάνει τεχνικές με ξύλινα όπλα όπως, το jo (κοντάρι), τo bokken (σπαθί), το tanto (μαχαίρι). 
Τα όπλα χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό, είτε με άοπλες τεχνικές (πχ αφοπλισμός).
Πολλές τεχνικές στο Aikido προέρχονται απο παραδοσιακές τεχνικές με όπλα, π.χ. οι επιθέσεις στο Aikido προέρχονται απο τις επιθέσεις του σπαθιού.

Επιτυγχάνεται καλύτερη κατανόηση και διατήρηση της απόστασης (ma ai) των ασκούμενων. 
Συνεχής κίνηση και αποφυγή των επιθέσεων απο το σπαθί, καλλιεργεί μια καλύτερη αίσθηση της απόστασης και του χρόνου, κάτι το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την κατάρτιση των ασκουμένων.
Πολλές προχωρημένες τεχνικές Aikido αφορούν την άμυνα κατά των όπλων. 
Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι αυτές οι τεχνικές μπορούν να ασκηθούν με ασφάλεια, είναι σημαντικό για τους μαθητές να γνωρίζουν πώς να επιτεθούν σωστά με τα όπλα, και να αμυνθούν έναντι τέτοιου είδους επιθέσεων.
Είναι ένας τρόπος για να διευκολυνθεί η κατανόηση των γενικών αρχών του Aikido.
Προστίθεται το στοιχείο της έντασης στην εξάσκηση Aikido, ιδιαίτερα στην εξάσκηση με άμυνες κατά των επιθέσεων με όπλα.
Παρέχεται στον ασκούμενο η ευκαιρία να αναπτύξει ένα είδος ανταπόκρισης και ευαισθησίας για τις κινήσεις και τις ενέργειες των άλλων, μέσα σε μια μορφή που είναι συνήθως εξαιρετικά δομημένη.

Επιπλέον, είναι συχνά ευκολότερο να απορρίψει την ανταγωνιστική νοοτροπία και δύναται να επικεντρωθεί στην γνωστική ανάπτυξη.
Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μάθει ο ασκούμενος τις αρχές που διέπουν τις γραμμές της επίθεσης και άμυνας. 

Γυναίκες και Aikido

Γιατί οι γυναίκες είναι τόσο καλές στο Aikido; Πρώτα απ 'όλα, το Aikido είναι διαφορετική από τις περισσότερες πολεμικές τέχνες.

Αντί να νικήσει έναν αντίπαλο, ο στόχος του Aikido είναι η εναρμόνιση με τον αντίπαλό σας, προκειμένου να εξουδετερώσετε τη σύγκρουση.

Η λέξη «αντίπαλος» χρησιμοποιείται όταν μιλάμε για αθλητισμό, πολέμους και άλλους διαγωνισμούς. Συνήθως φέρνει στο νου την εικόνα ενός αντιπάλου που πρέπει να ηττηθεί.

Στο Aikido χρησιμοποιούμε τη λέξη «παρτενέρ» αντ 'αυτού.

Το «παρτενέρ» ακούγεται πολύ διαφορετικά. Ένας παρτενέρ είναι κάποιος που δουλεύετε μαζί, προκειμένου να επιτευχθεί ένας κοινός στόχος. Ο υψηλότερος στόχος στο Aikido είναι να μετατρέψεις έναν αντίπαλο σε παρτενέρ.

Οι άνθρωποι που ασκούνται στο Aikido προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο να έρθουν σε επαφή και να κινηθούν με το σύντροφό τους, με όσο το δυνατόν λιγότερη προσπάθεια. Το Aikido είναι μία θετική πολεμική τέχνη. Στο αϊκίντο, κάποιος υπερασπίζεται τον εαυτό του από μια επίθεση, με την προσθήκη της δύναμή του στη δύναμη του επιτιθέμενου. Αν κάποιος επιτίθεται με 100% της δύναμής τους, μια αϊκιντόκα μπορεί να προσθέσει μόλις το 1% της δύναμής της στην επίθεση του αντιπάλου για να τον εξουδετερώσει. Απορροφώντας την δύναμη του παρτενέρ σας, γίνεστε ισχυρότεροι. Αυτό είναι που επιτρέπει σε ένα  μικρότερο άτομο να ξεπεράσει κάποιον πολύ μεγαλύτερο. Δίνει, επίσης τη δύναμη σε ηλικιωμένους να ρίχνουν πολύ νεότερους και ισχυρότερους παρτενέρ, χωρίς καμία προσπάθεια. Γι'αυτό και είναι ιδανική πολεμική τέχνη για γυναίκες.

Ασφάλεια στο Aikido

Το Aikido ως πολεμική τέχνη είναι αρκετά ασφαλές. Η φιλοσοφία του O' Sensei ήταν να δημιουργήσει μια τέχνη στην οποία ο ασκούμενος θα μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του προστατεύοντας ταυτόχρονα και τον επιτιθέμενο από κάποιον τραυματισμό. 
Παρόλα αυτά οι ασκούμενοι είναι καλό να ακολουθούν αφενός μεν τις οδηγίες του εκπαιδευτή κατά γράμμα, αφετέρου δε μερικούς βασικούς κανόνες, που στηρίζονται στην κοινή λογική.
Το επίπεδο ετοιμότητας του ασκούμενου το γνωρίζει ο εκπαιδευτής, και μόνο κάτω από την επίβλεψή οι τεχνικές εφαρμόζονται με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Απαιτείται η μεγαλύτερη δυνατή προσοχή στην επίδειξη της τεχνικής από τον εκπαιδευτή, ώστε να εφαρμόζεται όπως αυτός τη διδάσκει.
Αντιλαμβανόμαστε το χώρο γύρω μας για να αποφεύγονται πιθανές συγκρούσεις μεταξύ των ασκουμένων. 
Ο αμυνόμενος μαθητής που εφαρμόζει την τεχνική είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια του επιτιθέμενου.
Ο ασκούμενος που εφαρμόζει την επίθεση πρέπει να ακολουθεί τις οδηγίες του εκπαιδευτή, για την εκτέλεση ενός ασφαλούς ukemi. 
Η καλή τεχνική της πτώσης, είναι από τους βασικούς παράγοντες της ασφαλούς εκπαίδευσης.
Είναι σημαντικό να παραμένουμε χαλαροί κατά την διάρκεια της προπόνησης. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπουμε στο σώμα να κινείται ελεύθερο και να ακολουθεί με ευκολία τις κινήσεις των τεχνικών, αποφεύγοντας να τραυματιστούμε.
Καλό είναι να αποφεύγουμε την δυνατή προπόνηση αν είμαστε άρρωστοι ή κουρασμένοι.
Το ζέσταμα και οι διατάσεις των μυών είναι ο καλύτερος τρόπος για την ασφαλή και αποτελεσματική προπόνηση. 
Επομένως το να ερχόμαστε λίγα λεπτά πριν την έναρξη του μαθήματος κάνοντας καλή προθέρμανση, μας βοηθά να αποφύγουμε μυικούς τραυματισμούς και να αποδώσουμε καλύτερα.

Το πρώτο μάθημα

Στο πρώτο σας μάθημα μπορείτε να φέρετε μαζί σας ένα μακρύ παντελόνι-φόρμα ένα t-shirt και ένα ζευγάρι σαγιονάρες και θα σας δοθούν οδηγίες πώς να υποκλίνεστε για να μπείτε και πώς να βγαίνετε από το dojo.
Θα φύγετε από το μάθημα με κάποιο πληροφοριακό υλικό και την εμπειρία του πώς είναι να ασκείται κάποιος στο Aikido. 
Οι (γενικές) ερωτήσεις είναι καλό να γίνουν στον δάσκαλο μετά το μάθημα.

Πληροφοριακό υλικό μπορείτε να βρείτε στα downloads της σελίδας μας. (Μόνο για μέλη)

FOLLOW US:

2015-2020 © Aikido-Kalamata Dojo, All Rights Reserved.

Logo designed by: dk design

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon